FAKOVER THE STOOGES
Paris, France
Album Cover
March, 2019
EN. The Stooges, «The Stooges », 1969
30 cm × 30 cm
Elektra records
© Photography : Angeline Le Corre
Fakover is a project led by a group of people with a passion for music but also for album cover design. The principle is to choose a song, an album and design a new version of its record cover.
In 1969, The Stooges released their first eponymous album. Errance, decline and savagery are probably among the key words to describe this album. This is on those terms that the construction of this cover is based.
It captures a moment of loss, deep in Indonesia, where decadence is still allowed.
︎ @fakover
30 cm × 30 cm
Elektra records
© Photography : Angeline Le Corre
Fakover is a project led by a group of people with a passion for music but also for album cover design. The principle is to choose a song, an album and design a new version of its record cover.
In 1969, The Stooges released their first eponymous album. Errance, decline and savagery are probably among the key words to describe this album. This is on those terms that the construction of this cover is based.
It captures a moment of loss, deep in Indonesia, where decadence is still allowed.
︎ @fakover
FR. Fakover est un projet mené par un groupe de personnes passionnées par la musique mais aussi par la conception de pochettes d'albums. Le principe est alors de choisir un morceau de musique, un album et de concevoir une nouvelle version de sa pochette de disque.
En 1969, Les Stooges sortaient leur premier album éponyme. Errance, déchéance et sauvagerie font probablement partie des mots clefs pour décrire cet album. C’est sur ces termes que repose la construction de cette pochette.
Elle capte un moment de déperdition, au fin fond de l’Indonésie, là où la décadence est encore permise.
En 1969, Les Stooges sortaient leur premier album éponyme. Errance, déchéance et sauvagerie font probablement partie des mots clefs pour décrire cet album. C’est sur ces termes que repose la construction de cette pochette.
Elle capte un moment de déperdition, au fin fond de l’Indonésie, là où la décadence est encore permise.